Site deneyiminizi iyileştirmek, içerikleri ve reklamları kişiselleştirmek ve site trafiğini analiz etmek amacıyla çerezler kullanıyoruz. Çerezler hakkında Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kesinlikle gerekli olmayan çerezlerin kullanımına ve çerezler aracılığıyla toplanan kişisel verilerinin yurt dışına aktarılmasına onay vermek için "Kabul Et" butonuna tıklayabilirsiniz.
Sali günü yapilan bir açiklamanin ardindan BMW'nin iX elektrikli SUV aracinda uzun menzilli bir batarya testi yapacagi kesinlesmisti. Otomobil meraklilari için heyecan verici olan bu testin detaylarina bir göz atalim.
Batarya üreticisinin açiklamasina göre ONE Gemini bataryasi iki tür pil hücresini birlestirecek. Bu pil hücrelerinden biri daha fazla enerji depolayabilen ve sarjlar arasinda 600 mil (965 km) veya daha fazla araç menzili saglayan gelismis özelliklere sahip olacak. ONE, prototip aracin yil sonuna kadar tamamlanacagini öngörüyor.
ONE'in kurucusu ve CEO'su Mujeeb Ijaz'a göre Gemini bataryasinin fark yaratacak olan niteligi kobalt, nikel, grafit ve lityum gibi geleneksel EV batarya malzemelerinin kullanimini azaltmayi hedeflemesi. CEO Ijaz, ONE'in Gemini bataryasiyla farkli elektrot kimyalarini test ederken ayni zamanda, maliyet, enerji ve sürdürülebilirlikteki potansiyeli artirmayi hedefledigini belirtti.
Ijaz, ONE bataryasinin üç farkli boyutta ve fiyatta üretim versiyonu ile gelebilecegini duyurdu. Bunlarin içinde günümüzün geleneksel nikel ve kobalt bazli bataryalariyla ayni fiyata hatta belki de daha ucuza mal olacak düsük kaliteli bir versiyon da olacak. Ijaz, ONE Gemini bataryasinin benzer prototip testlerini diger sirketlerle tartistiklarinin da altini çizdi.
Mart ayinda, BMW'nin kurumsal girisim kolu 65 milyon dolarlik bir finansman turuna öncülük etmisti. Bu turdaki diger yatirimcilar arasinda Coatue Management, Breakthrough Energy Ventures, Assembly Ventures, Flex ve Volta Energy Technologies gibi önemli isimler yer aldi.
Aralik ayinda ONE, bir Tesla Model S sedanina ait Gemini bataryasinin erken bir prototipinin performansini paylasti. Paylasilan göre bu batarya 750 milden (1.200 km) fazla menzil sagliyor. Bu da piyasadaki en iyi üretim elektrikli araçlarina kiyasla çok daha iyi bir performans.
2020'deki kurulusundan bu yana, ONE, daha fazla enerjiyi daha küçük, daha ucuz bir pakette sunmaya ve daha güvenli, daha sürdürülebilir malzemeler kullanan uzun menzilli bir pil gelistirmeye odaklanmis durumda. BMW yöneticisi Juergen Hildinger yaptigi açiklamada, otomobil üreticisinin "ONE'in batarya teknolojilerini gelecekteki BEV (pilli elektrikli araç) ürün serisindeki modellerine entegre etme" firsatlarini arastirdigini belirtti.